Un nou studiu publicat în Journal of Studies on Alcohol and Drugs de la Universitatea Rutgers arată că chiar și ceea ce mulți americani consideră un consum moderat de alcool este asociat cu un risc crescut de deces, dizabilitate și boli cronice precum cancerul și bolile de inimă.
Cercetarea nouă, denumită Studiul Consumului de Alcool și Sănătate — inițial comandată de guvernul federal al SUA pentru a informa dezvoltarea noilor Ghiduri Dietetice ale SUA — a descoperit un risc de mortalitate de 1 la 25 pentru persoanele care consumau în medie 14 băuturi alcoolice pe săptămână. În contrast, consumul de până la 7 băuturi pe săptămână a fost asociat doar cu riscuri minim crescute pentru majoritatea afecțiunilor.
„Chiar și nivelurile scăzute de consum de alcool vin cu riscuri pentru sănătate”, spune autorul principal al studiului, Kevin Shield, Ph.D., profesor asociat la Universitatea din Toronto și cercetător științific principal care conduce Centrul Colaborator al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS)/Organizației Panamericane a Sănătății (PAHO) pentru Dependenta și Sănătatea Mintală. „Iar acest risc continuă să crească cu cât cineva consumă mai mult.”
Shield și coautorii din Statele Unite și Canada și-au propus să estimeze cum obiceiurile de consum de alcool pe parcursul vieții afectează riscul de boală și deces al americanilor legat de alcool. După ce experți medicali au revizuit peste 7.200 de articole științifice despre boli și leziuni legate de alcool pentru a determina nivelul de risc pentru fiecare afecțiune, cercetătorii au aplicat aceste riscuri unor seturi mari de date naționale de sănătate. Apoi, au folosit modelarea statistică pentru a estima cum diferite nivele de consum influențează rezultatele de sănătate pe termen lung.
Studiul oferă mai multe informații concrete decât noile Ghiduri Dietetice ale SUA, care în prezent sfătuiesc americanii să „limiteze băuturile alcoolice” fără a specifica cât de mult alcool este sigur de consumat. Ghidurile anterioare recomandau o limită zilnică de două băuturi alcoolice pentru bărbați și una pentru femei.
„Se pare că două băuturi pe zi, care ar putea fi considerate ‘moderate’ din punct de vedere social, sunt asociate cu un risc semnificativ crescut de deces prematur cauzat de alcool”, explică Timothy Naimi, M.D., M.P.H., director al Institutului Canadian pentru Cercetarea Consumului de Substanțe de la Universitatea Victoria și profesor asociat la Universitatea Boston.
Pe lângă riscul de mortalitate, cercetătorii au examinat cum modelele de consum influențează afecțiuni cronice și acute legate de alcool, cum ar fi cancerul (de exemplu, esofagian, oral și la sân), bolile cardiovasculare.
Sursa articol https://medicalxpress.com

Editor RevistaSanatatii.ro. Isi doreste ca activitatea lui sa aduca speranta milioanelor de oameni bolnavi din Romania, sa le aline suferintele si sa le ofere speranta.










