Cum pot transforma modelele de limbaj mari domeniul sănătății?

0
(0)

Astăzi, este mai dificil să eviți utilizarea inteligenței artificiale (IA) decât să o cauți. Ea vine la tine. Navigatoarele web oferă automat răspunsuri generate de IA la întrebări. Procesoarele de text îi îndeamnă pe utilizatori să permită uneltele conduse de IA să preia controlul pentru a îmbunătăți un paragraf. Și apoi există domeniul sănătății. IA, în special modelele de limbaj mari (LLM), par a fi pregătite să joace un rol din ce în ce mai important, de la medici la pacienți și mulți alți actori intermediari. Este IA de astăzi pregătită pentru asta?

Unii pacienți cu siguranță cred asta. Recent, într-o conversație cu cineva care era tratat pentru cancer, a izbucnit: „Iubesc IA!” Comentariul a venit din senin, aruncat pur și simplu în conversație. Presupun că a iubit atât de mult încât a vrut ca toată lumea să știe. Se pare că iubirea lui a crescut deoarece IA îi oferea un sentiment de control într-o situație copleșitoare. Vrei să decizi între opțiuni de tratament? Întreabă IA. Vrei să afli despre o rețetă nouă? Întreabă IA. Acesta era exact ceea ce făcea.

Dându-i pacientului acest acces la informații despre sănătate generate de IA i-a oferit un sentiment de securitate, un nivel de acces la informație pe care nu-l găsise în șirul său anterior de diagnoze și tratamente pentru cancer, nu am vrut să-i iau asta întrebându-l: Răspund corect IA întrebărilor tale despre sănătate?

Unii experți în domeniul sănătății se întreabă același lucru, mai ales când sunt folosite LLM-uri precum Med-PaLM, dezvoltat de Google Research. Această unealtă a fost concepută pentru a răspunde la întrebări medicale. Vivek Natarajan, un cercetător AI la Google DeepMind, și colegii săi au testat abilitatea lui Med-PaLM 2 de a răspunde la întrebările din setul de date MedQA, care include întrebări de la examenele profesionale de licențiere medicală. Conform lui Natarajan și colegilor săi, „Med-PaLM 2 obține scoruri de până la 86,5% pe setul de date MedQA, îmbunătățind Med-PaLM cu peste 19%.” Poate chiar mai impresionant, acești cercetători au descoperit că: „Într-un studiu pilot folosind întrebări medicale din viața reală, specialiștii au preferat răspunsurile Med-PaLM 2 celor ale medicilor generaliști de 65% dintre cazuri.”

Deși acesta este un exemplu interesant de aplicare a LLM-urilor în domeniul sănătății, rezultate și mai bune se află în viitor. Pentru a obține o perspectivă mai largă, Inside Precision Medicine a contactat experți din întreaga lume.

Înainte de a dezvălui ce am învățat, ce este un chatbot? Părea o întrebare destul de simplă. Așa că voi folosi un răspuns bazat pe IA: „Un chatbot este un program de calculator proiectat pentru a simula o conversație umană prin interacțiuni textuale sau vocale, automatizând răspunsurile pentru a oferi informații sau a efectua sarcini pentru utilizatori.”

Același răspuns explică că un chatbot simplu doar regurgitează răspunsuri pre-determinate, similar cum ai încerca să vorbești cu un sistem automatizat la, să zicem, o bancă sau o agenție federală.

Cat de utila a fost aceasta pagina?

Click pe o steluta sa votezi

Vot mediu 0 / 5. Numar de voturi: 0

Nu sunt voturi pana acum. Fii primul care voteaza.

Ne pare rau ca nu ti-a fost util acest articol

Ajuta-ne sa ne imbunatatim

Cum putem sa ne imbunatatim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *