Studiu din Marea Britanie evidențiază deficitul în îngrijirea cancerului pentru pacienții cu dizabilități de învățare

0
(0)

Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Manchester și The Christie NHS Foundation Trust a arătat că persoanele din Anglia cu dizabilități de învățare au un risc mai mare de a dezvolta cancer, în special înainte de vârsta de 50 de ani.

Potrivit studiului publicat în jurnalul The Lancet Regional Health—Europe, simptomele lor sunt investigate mai puțin frecvent, primesc mai puțin tratament și au un prognostic mai slab. Cercetătorii au folosit seturi de date naționale ample pentru cea mai cuprinzătoare investigație realizată vreodată.

Studiul a comparat 180.911 indivizi cu dizabilități de învățare cu peste 3,4 milioane de persoane similare din Anglia, folosind înregistrările legate de îngrijirea primară, spital, cancer și deces.

Potrivit studiului, persoanele cu dizabilități de învățare aveau aproximativ jumătate din șanse să fie trimise pentru investigații urgente atunci când prezentau simptome „roșii” care ar putea fi cauzate de cancer. Acestea erau diagnosticate mai des după ce boala se răspândise, când vindecarea nu mai era posibilă, și aveau mai puține șanse să primească intervenții chirurgicale, radioterapie sau terapie anticancerigenă sistemică.

Persoanele cu dizabilități de învățare aveau o speranță de viață semnificativ mai scurtă după diagnosticarea cancerului, în special cei cu dizabilitate severă sau sindrom Down, majoritatea decedând în decurs de patru ani de la diagnostic în comparație cu nouă ani în cazul celor fără dizabilități.

Studiul a relevat că mai multe tipuri de cancer erau mai frecvente în rândul persoanelor cu dizabilități de învățare. Ratele de sarcom erau de aproximativ de două ori mai mari, cancerele sistemului nervos central erau de trei ori și jumătate mai mari, cancerul testicular era de două ori mai ridicat, iar cancerul uterin era cu aproximativ 70% mai mare comparativ cu populația generală.

În timp ce unele cancere, cum ar fi melanomul, cancerul de sân și de prostată, erau mai puțin comune în rândul persoanelor cu dizabilități de învățare, cei afectați aveau un risc de deces de până la patru ori mai mare după diagnosticare, subliniind posibile întârzieri în diagnosticare și inechități în accesul la tratamente eficiente și la timp.

Echipa de cercetare a descoperit că persoanele cu dizabilități de învățare aveau cu peste 70% mai multe șanse de a dezvolta cancer înainte de vârsta de 50 de ani. Acest model era deosebit de puternic pentru cancerele sistemului nervos, uterin, ovarian și tractului digestiv. Cancerul esofagian la cei sub 50 de ani era de peste cinci ori mai mare în cazul persoanelor cu dizabilități de învățare.

Autorul principal, Dr. Oliver Kennedy, Lector Clinic la Universitatea din Manchester și The Christie, a declarat: „Știm deja că persoanele cu dizabilități de învățare se confruntă cu rezultate de sănătate mai slabe, dar povara cancerului în această populație este slab înțeleasă. De aceea, acest studiu, cel mai cuprinzător studiu bazat pe populație

Cat de utila a fost aceasta pagina?

Click pe o steluta sa votezi

Vot mediu 0 / 5. Numar de voturi: 0

Nu sunt voturi pana acum. Fii primul care voteaza.

Ne pare rau ca nu ti-a fost util acest articol

Ajuta-ne sa ne imbunatatim

Cum putem sa ne imbunatatim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *