editat de
Lisa Lock,
revizuit de Andrew Zinin
Atunci când suntem acut bolnavi sau răniți, ne dorim să putem accesa rapid îngrijiri în departamentele de urgență ale spitalelor din Australia. Dar tot mai mulți dintre noi caută îngrijiri în aceste departamente. Numărul acestora a crescut de la 7,4 milioane în 2014-2015 la 9,1 milioane în 2024-2025. Și sistemul se luptă să facă față.
Departamentele de urgență devin din ce în ce mai aglomerate, iar pacienții petrec tot mai mult timp în ele. Aproximativ 10% dintre pacienții care așteaptă un pat de spital au stat 19 sau mai multe ore într-un departament de urgență – cu șase ore mai mult decât ar fi așteptat acum patru ani.
Aproximativ 10% dintre pacienții externați acasă au petrecut opt sau mai multe ore într-un departament de urgență – aproape două ore mai mult decât acum patru ani.
Îmbunătățirea accesului la paturile de spital din departamentele de urgență este o parte importantă a reducerii supraaglomerării acestora. Dar și strategiile de reducere a numărului de pacienți care se prezintă în departamentele de urgență sunt la fel de necesare.
După alegerile din mai, guvernul federal a promovat rețeaua sa extinsă de Clinicile de Urgență pentru a reduce prezentările la departamentele de urgență pentru pacienții cu afecțiuni urgente, dar care nu pun viața în pericol.
Dar cum funcționează aceste clinici? Și cum se încadrează ele în alte servicii care au același scop de a menține australienii departe de spital?
Treiservicii gratuite sunt disponibile pentru a redirecționa pacienții care nu au nevoie de spital către locuri mai potrivite sau pentru a-i îndruma către un departament de urgență în cazul în care sunt grav bolnavi:
– **Healthdirect** (numit Nurse-on-call în Victoria) este un serviciu de consiliere telefonică 24/7 operat de asistente medicale și este în funcțiune din 2006. Oferă apelantilor sfaturi medicale, inclusiv dacă ar trebui să consulte un medic de familie sau să meargă la un departament de urgență.
– **Clinicile de Urgență** sunt o rețea de aproximativ 90 de servicii medicale, în principal cu medici de familie, unde pacienții pot merge fără programare și pot primi tratament pentru afecțiuni urgente, dar care nu pun viața în pericol. Acestea sunt deschise în fiecare zi, de dimineața devreme până seara târziu și pot oferi servicii diagnostice precum analize de sânge și radiografii.
– **Serviciile de urgență virtuale** oferă consultații printr-o legătură video cu medici specializați în departamente de urgență și alți clinicieni. În ultimii cinci ani, servicii de urgență virtuale au fost înființate în Victoria, South Australia, Queensland, Western Australia și New South Wales. Furnizorii de servicii medicale pot apela serviciile de urgență virtuale pentru sfaturi despre unde să trimită un pacient.
Există puține dovezi publicate care evaluează cele trei servicii, deși evaluații semnificative ale Clinicilor de Urgență și a serviciilor de urgență virtuale sunt în curs de desfășurare.
Evaluarea interimară a Clinicilor de Urgență nu a raportat date despre siguranță și calitate, dar a subliniat că, înainte de deschidere, s-au efectuat evaluări clinice pentru a confirma siguranța și pregătirea acestora pentru operare.
Pentru a citi mai multe, accesează [sursa originală](link).
Acest material a fost adaptat dintr-un articol de pe The Conversation pentru a populariza informațiile științifice relevante pentru publicul larg.

Editor RevistaSanatatii.ro. Isi doreste ca activitatea lui sa aduca speranta milioanelor de oameni bolnavi din Romania, sa le aline suferintele si sa le ofere speranta.







