Durata standard a traversărilor de drum este adesea prea scurtă pentru adulții mai în vârstă cu mobilitate limitată, arată un studiu

0
(0)

Intervalul de timp alocat traversării străzilor trebuie să fie mai lent pentru a permite persoanelor cu probleme de mobilitate și pietonilor mai în vârstă suficient timp pentru a le folosi, arată cercetările.

Durata traversărilor în Marea Britanie este mai scurtă cu peste două secunde decât au nevoie persoanele cu mobilitate redusă, conform unui nou studiu realizat de cercetători de la Universitățile din Bath, Birmingham și Exeter.

Coordonat de Dr. Max Western de la Centrul pentru Motivație și Schimbare a Comportamentului de la Universitatea din Bath, studiul a arătat că doar 1,5% dintre adulții mai în vârstă cu limitări de mobilitate merg suficient de repede la viteza lor confortabilă pentru a traversa strada în timpul normal alocat semnalelor pietonale.

Cercetarea a analizat vitezele de mers ale a 1.110 adulți cu vârsta de 65 de ani și peste din două studii majore din Marea Britanie. Viteza medie de mers a fost de 0,77 metri pe secundă, mult sub 1,2 m/s presupusă de majoritatea designurilor de trecere pentru pietoni. Acest lucru înseamnă că participanții ar trebui să petreacă 6,5 secunde pentru a traversa o stradă de 5 metri – peste două secunde mai mult decât semnalul verde de traversare permite în mod normal.

Dr. Max Western a declarat: „Timpurile actuale de traversare ar putea fi nerealiste pentru mulți adulți mai în vârstă care se confruntă cu dificultăți de mobilitate. Aceasta nu este doar o problemă de siguranță – este potențial un obstacol pentru independență, activitate fizică și conexiuni sociale, toate acestea tind să scadă la vârsta înaintată.”

Studiul a descoperit, de asemenea, că vârsta înaintată, forța redusă și echilibrul sunt asociate cu viteze de mers mai lente. Peste jumătate dintre participanți ar trebui să-și mărească viteza de mers confortabilă cu 50% sau mai mult pentru a traversa în siguranță o stradă medie.

Profesorul Afroditi Stathi de la Universitatea din Birmingham, care conduce cele două studii din Marea Britanie ce stau la baza descoperirilor, a comentat: „Adulții mai în vârstă se confruntă adesea cu dificultăți în a rămâne activi și conectați, în special atunci când mobilitatea este redusă. Proiectarea spațiilor exterioare care funcționează pentru toată lumea – cum ar fi alocarea suficientă de timp pentru traversarea străzii – poate crește încrederea, sprijini independența și-i poate ajuta să rămână implicați în comunitățile lor – toate elemente cheie pentru o mai bună calitate a vieții.”

Cercetătorii susțin că chiar și schimbări mici, cum ar fi prelungirea timpului semnalului verde cu câteva secunde, ar putea face o mare diferență. Ei propun ajustarea duratei traversărilor pentru a reflecta o viteză de mers mai realistă de 0,7 m/s, ceea ce ar permite mai multor persoane să traverseze în siguranță și cu încredere.

În timp ce inovațiile precum trecerile inteligente și cronometrele de numărătoare inversă apar, echipa avertizează că fără conștientizarea publicului țintită și design inclusiv, aceste tehnologii s-ar putea să nu beneficieze pe cei mai nevoiași.

Echipa de cercetare solicită:

Sursa: [Articolul original](link catre sursa originala)

Aceste informații au fost adaptate dintr-un articol științific pentru a fi mai accesibil publicului larg și pentru a promova înțelegerea importanței duratei corecte a traversării străzilor pentru adulții mai în vârstă cu mobilitate limitată.

Cat de utila a fost aceasta pagina?

Click pe o steluta sa votezi

Vot mediu 0 / 5. Numar de voturi: 0

Nu sunt voturi pana acum. Fii primul care voteaza.

Ne pare rau ca nu ti-a fost util acest articol

Ajuta-ne sa ne imbunatatim

Cum putem sa ne imbunatatim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *