Un nou studiu publicat în Jurnalul Internațional de Promovare a Sănătății Mintale, co-autoriat de Charles Hillman, profesor emerit Art Kramer și colegi intercolegiali, oferă dovezi concrete ale efectului exercițiului fizic asupra concentrării și funcțiilor executive. Studenții universitari, care au făcut o scurtă sesiune de exerciții înainte de a participa la cursuri, au demonstrat o îmbunătățire a funcțiilor executive prin mai multe metrici de evaluare.
Studenții au fost rugați să facă un set de exerciții continuu și concentrat timp de 10 minute chiar înainte de a participa la cursul lor obișnuit. Aceștia au completat chestionare menite să evalueze funcția lor executivă atât înainte de exerciții, cât și după curs.
Pe o altă zi, studenții au răspuns acelorași chestionare pre- și post-curs, dar fără nicio intervenție de exerciții, ca parte a experimentului de control.
Funcția executivă, definită în mod general de Clinica Cleveland, se referă la ansamblul de procese cognitive „care vă ajută să vă stabiliți și să vă îndepliniți obiectivele”. Aceste procese cognitive sunt implicate în rezolvarea problemelor, stabilirea planurilor și gestionarea emoțiilor.
Hillman, profesorul distinct de psihologie Anthony Manganaro și directorul Institutului pentru revistasanatatii.ro/niveluri-scazute-de-bdnf-in-circulatie-coreleaza-cu-o-declinare-cognitiva-mai-mare/" title="Niveluri scăzute de BDNF în circulație corelează cu o declinare cognitivă mai mare" class="aigl-auto-link">Sănătatea Cognitivă și Cerebrală, afirmă că exercițiile necesare pentru a avea un efect pozitiv asupra cogniției nu trebuie să fie de o intensitate foarte mare. Intensitatea moderată necesară, spune el, este echivalentă cu „dacă ai merge între clădiri pe campus pentru o întâlnire și ești poate doar puțin întârziat”.
Înainte de acest studiu recent, unele districte școlare din Statele Unite adoptaseră deja rutine de exerciții pre-școală susținute de cercetările lui Hillman. Profesorii și administratorii școlari din învățământul primar care i-au îndemnat pe elevi să facă exerciții structurate înainte de a susține teste „au observat îmbunătățiri în testele standardizate de reușită în citire și matematică, aritmetică. Aceasta s-a adeverit atât în copiii cu dezvoltare tipică, cât și în cei cu TDAH”.
Sursa: [Articol original](link către articolul original în engleză)
Aceste descoperiri oferă o perspectivă interesantă asupra modului în care exercițiile fizice pot influența funcțiile cognitive și ar putea reprezenta o modalitate simplă și eficientă de a-ți îmbunătăți activitatea mentală.

Editor RevistaSanatatii.ro. Isi doreste ca activitatea lui sa aduca speranta milioanelor de oameni bolnavi din Romania, sa le aline suferintele si sa le ofere speranta.







